mandag 2. mai 2011

~ Tid for asparges



Ingen sak å gå på detox-kur når man kan kose seg med asparges. Jeg serverte den lettkokt med avocado, tomater, oliven, spirer, pinjekjerner og en sennepsdressing laget av sitron, linfrøolje og dijonsennep. Det smakte aldeles fantastisk!

Jeg har kommet til dag 9 av 14, og føler med veldig pigg. I helgen hadde jeg masse energi som ble brukt på hagen. Jeg er ikke sulten, men passer på å spise regelmessig, og ikke minst drikke godt med vann, urtete og frukt- og grønnsaksjuicer.

De første dagene følte jeg meg litt slapp, og hadde også litt hodepine. Nå har jeg en fin blanding av mye energi og en god ro i kroppen.

Men, det jeg savner mest er nok en kopp kaffe... egg... og den raw sjokoladen min. Men jeg skal holde ut, for jeg vet at jeg er veldig glad for dette etterpå. Som jeg nevnte tidligere, forandrer smaksløkene seg, maten smaker så mye mer. Man blir så mye mer tilfreds.

Dessuten ser jeg at huden allerede har blitt mye klarere. den har fått roligere farge og mindre porer. Magefølelsen er også god :-)

2 kommentarer:

  1. Oj, min ene dag med detox (i morgen) blir jo ingenting i forhold!! Når jeg ikke lenger er gravid eller ammer skal jeg teste en lengre detox..

    Og asparges er veeeeldig godt! :)

    SvarSlett
  2. Ja, en detox krever riktignok litt disiplin, men det er så avgjort verd det!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...