fredag 20. mai 2011

~ Livet etter detox

 

Salat med scampi, kapers, sukkererter, spirer og egg

Det har nå gått 14 dager siden jeg avsluttet detoxen, og disse dagene har jeg brukt til å  begynne å spise vanlig. Fremdeles har jeg vært veldig bevisst i matveien, og basert kostholdet mitt på detoxmat, men tilført kjøtt, fisk, korn, frø, mer oljer osv.


Detoxen har tydelig gjort at jeg har fått fart på forbrenningen. Jeg gikk selvsagt ned under kuren, et par kilo, og var sikker på at det ville jeg gå opp igjen når jeg begynte å spise vanlig igjen, men det som har skjedd er at jeg har gått ned ytterligere halvannen kilo etterpå.


Jeg har hatt skikkelig treg forbrenning de siste årene. Jeg kunne trene fem dager i uken uten at vektnålen rikket seg.  Og gikk jeg litt ned, gikk jeg like fort opp igjen etterpå, enda så bevisst jeg var. Det blir dermed spennende å se hvordan dette utvikler seg.
Ellers våkner jeg tidligere om morgenen nå, av meg selv. Jeg føler meg også avslappet på en god måte, samtidig som jeg har mer energi. Det høres sikkert rart ut, men det at jeg er mer avslappet kan beskrives som en god indre ro.

Jeg føler meg også klarere i hodet. En følelse som har blitt stadig sterkere det siste året, siden jeg startet med greens supermat og rawfood. Det synes jeg kanskje er den største helsegevinsten.

Men jeg var ganske sliten på slutten av detoxen, den varte i 14 dager, og jeg gikk på jobb som vanlig. Vi har også mye å gjøre i hagen for tiden, og jeg forsøkte å følge med i svingene, men måtte hvile mye. Litt hodepine hadde jeg den første dagen, og det var nok mest kaffeapstinenser.

Med så mye positiv erfaring, fra denne og tidligere detoxer, gjør at jeg vil gjøre dette til en årlig vårlig rengjøring. Det koster litt i forhold til selvdisiplin, men gevinsten er absolutt større. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...