mandag 16. mai 2011

~ Det nye kostholdet

Min versjon av "Rubi red" fra boka Salig blanding av Renee Voltaire
Ja, detoxen er over, og jeg har en ypperlig anledning til å starte på nytt når det gjelder det videre kostholdet mitt. Jeg har dermed begynt å lage en liste over mat jeg liker godt, og som jeg også har godt av. Listen er ikke ferdig, men jeg har notert følgende:

Frøknekkebrød
kikertpannekaker
hummus
kikertburgere
raw sjokolade
egg
mandelmuffins
bananmuffins
speltbrød
fikenbrød
grøt av sunne kornsorter
helstekt kylling
paprikasalat
fetaost (ekte av geitemelk)
bærsmothie
scampi
økologisk kaffe
spirersøtpotet (ovnsbakt og mos)
lammekjøtt
vilt
kalkun
ertepesto
wok
salater
ratatouille
hjemmelagde fiskekaker
ørret
laks
blåbærsuppe
hjemmelaget iskrem
ovnsbakte grønnsaker
min grønne frokostdrikk
greens
acai
frø og nøtter
kokos og kokosolje
kaldpressede oljer
ingefærrot
gurkemeie
torsk
sei
blåbær tyttebær
bjørnebær
solbær

Ja, dette er en start. Jeg lar meg stadig inspirere av andre blogger, så listen er på langt nær ferdig.
Kom gjerne med tips!

Bildet over viser "Rubi red" fra Renee Voltaire sin bok Salig blanding. Jeg lagde den under detoxen, og måtte selvsagt pynte den som henne. Min versjon besto av 2 dl jordbær (jeg tinte fra fryseren)
1 rødbet
litt acai
litt vann for konsistensen
noen mynteblader

Jeg moste jorbærene, laget juice av rødbeten og blandet alt i blenderen.
Overraskende godt!

6 kommentarer:

  1. Så lurt å lage liste! Jeg savner sei på listen (men det er jo bare fordi det er min favorittfisk) :)

    Jeg har også testet rødbeter i smoothie og juice - slett ikke verst! :)

    SvarSlett
  2. Ja, her var det mye godt og sunt! :) Er spent på hvordan du opplevde detoxen, jeg! Og om du merker noen endringer i kroppen nå i etterkant.

    SvarSlett
  3. Ja, sei må med! Torsk også. Det er MIN fisk, men helst selvfisket og helt fersk...

    SvarSlett
  4. Tone: Skal skrive mer om både detox og mitt kosthold og forhold til mat...

    SvarSlett
  5. For en flott liste. Jeg har lagt deg til på bloggen min. Jeg likte bloggen din :-)

    SvarSlett
  6. Tusen takk det var hyggelig! Jeg har lagt til din her som du kan se...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...