tirsdag 26. april 2011

~ Detox - dag 3

Detoxen går sin gang, og det går forbausende bra. Litt hodepine i løpet av dagen, men jeg har planlagt det slik at jeg ikke har de helt store gjøremålene disse dagene, og har varslet familien om at jeg nok trenger litt tid for meg selv.
Juicepressa går for fullt for tiden, og et stort glass juice av gulrot, stangselleri, en bit ingefærrot, rødbet, grapefrukt, eple og lime, er en fin blanding som er et helt måltid i seg selv. I tillegg er min grønne daglige drikk på menyen. Det samme er et godt rawfood-måltid til lunj og en varm grønnsaksrett til middag.

Du kan lese mer om Ulrika Davidssons Detox her. Det er en komersiell side, men den inneholder mange flotte oppskrifter.

Dagens middag var ovnsbakte rødbeter med fennikel. Kjempegodt!!
En absolutt fordel ved en detox er nettopp at smaksløkene blir skjerpet, og at maten virkelig smaker. Det varer leeeenge etter at detoxen er avsluttet.
Dagens middag var ovnsbakte rødbeter med fenikkel. Bildet er hentet fra renewlifw.se, hvor du også finner opskriften.

2 kommentarer:

  1. For en flott måte å detoxe på! Blir dessverre lenge til jeg får testet det ut da man vel hverken bør detoxe når man er gravid eller ammer.. Men skal skrive dette bak øret så lenge! :) Gleder meg til å høre mer hvordan det går! Hvor lenge vare detoxen?

    SvarSlett
  2. Nei, da er det nok lurt å vente. Detoxen varer i 14 dager, men siden jeg spiser mye grønnsker og frukt, går det veldig fint.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...